Разговорът струва 14 стотинки на минута за обаждания от цялата страна.

0 900 32 111 - на този телефон всеки делничен ден четирима експерти ще разясняват програмите за заетост, пенсонните ви права и как да получите социални помощи.

"Това е една протегната ръка за хората. Всеки, който иска да реши проблемите си, не бива да мрази света, а да вдигне слушалката и ни се обади, не гарантираме, че можем веднага да решим проблемите, но можем да го насочим къде да потърси правата си", обяснява Невена Раковска, оператор-консултант в Центъра за социална информация.

Горещият телефон тръгна пробно от началото на годината. Днес линията заработи официално. За пробните 10 работни дни са се обадили 691 души. Най-много са били въпросите за пенсионното изчисляване. Всеки трети е питал за изискванията за получаване на социални помощи, а всеки пети се е интересувал за програмите за заетост.

"Най-много обаждания имаме по програмата "Личен асистент". Тя се отнася за хора, които години са се грижили за болни лица от тяхното семейство и затова не могат да работят и евентуално да се пенсионират. С тази програма могат да останат при близките и да им се водят осигуровки плюс заплата", съобщава Невена Раковска.

Телефонът струва 14 стотинки на минута. От центъра са изчислили, че едно обаждане с обсъждане на конкретен случай трае около пет минути, което струва близо 50 стотинки. Когато консултантът не може да отговори веднага на запитването, той събира информацията и сам ви се обажда обратно.