
На 15 септември готовите отсечки на столичното метро ще бъдат свързани. Това каза днес столичният кмет Бойко Борисов и обеща като премиер да не спира да работи по големите проекти в София и да не допусне тяхното изоставане.
В момента метрото в София има 2 големи отсечки, които са завършени. Но между тях няма връзка. Двете линии на ден сега превозват общо около 100 хиляди души. Само след 70 дни между тях трябва да тръгнат метровлаковете.
Цялата система на столичния метрополитен ще се контролира от новите зали на диспечерския център за управление. Пламен Димов е влаков диспечер в метрото от 89-та година, от няколко седмици работи в новия център.
"Това са всички метростанции от "Обеля" до "Младост". Всеки влак има номер, зеленото квадратче показва, че се движи навреме. Ако закъснее с повече от 60 секунди, то става червено. При 90-секундно закъснение се регистрира алармено закъснение", казва Димов.
Така на практика всяко влакче в метрото се движи с точност до минута. 90 секунди закъснение означават незабавна проверка за причините.
"Закъсненията при нас са инцидентни - веднъж - два пъти на седмица, допълва той. Причината за закъснението най-често е големият поток от пътници, които не успяват да слязат и да се качат за времето от 30 секунди, за които мотрисата спира, разказва Пламен Димов.
В момента по линиите на метрото пътуват 14 влакчета на интервал от 4 минути. Когато двете отсечки бъдат съединени, 20-те километра от "Обеля" през центъра за "Младост" ще могат да се изминават за 20 минути.