
Арт акция озаглавена "900 пирона в кризата" даде един от възможните отговори на въпроса "От коя криза се страхува най-много българинът - от икономическата, екологичната или от кризата на средната възраст?".
Последните няколко месеца думата криза е вероятно най-често изговаряната дума в публичното пространство. Въпросът е как всеки от нас вижда за себе си измеренията на кризата.
"Където и да мина виждам разхвърляни найлони, цигарени кутии, бирени бутилки". Това са видимите признаци на екологичната криза. Затова и въпросният мъж заби пирон в дървена табела с надпис "екологична криза".
Идеята е на група млади художници.
"Това, което ние караме хората е физически да забият един пирон в кризата, която най-много ги мъчи".
Освен екологична, може да си избереш да забиеш пирон в какви ли не още кризи - икономическа, социална, сексуална, криза на средната възраст и така нататък.
Според психолози забиването на пирон в табела с надпис "криза", има терапевтичен ефект, защото е израз на действие, а не бездействие към кризата.