На 22 май, преди излитането на самолет Еърбъс на Уиз Еър от летището в Мадрид пилотът получава индикация за ниско ниво на налягането в една от гумите. Излитането е било прекратено за задължителен технически преглед, по време на който е изтекло работното време на екипажа.
Установените строги правила в това отношение са наложили забавянето на полета с 12 часа, след което същият екипаж е превозил пътниците до София.
"Било е необходимо 12 часа да се изчака, за да си отпочинат пилотите. През това време са извършени всички технически процедури, за да се гарантира сигурността на пътниците. Въпросната гума е демонтирана и е сложена чисто нова, за да сме сигурни, че няма да имаме инциденти.
Ситуацията е преекспонирана, случва се на всеки един превозвач, без да е важно дали е нискотарифен. Ако един от моите колеги рискува живота на пътниците по какъвто и да е начин, на мига ще бъде уволнен. Предпочитам да сме имали такъв престой, но да си докараме пътниците живи и здрави, отколкото да стане нещо, заради което всички да съжаляваме”, коментира Кристиан Кръстев.