Железничарите спряха един час всички влакове преди обяд. Какво се случи, разказва Румяна Стоилкова, която от сутринта е на Централната гара в столицата.

В София за час спряха четири влака. Пътуващите за Варна, Кюстендил, Червен бряг и Бургас трябваше да почакат. Хората обаче бяха дошли навреме, вероятно, с надеждата стачката да не се състои и те да тръгнат по разписание. Като цяло хората бяха изключително спокойни и признаха, че това е транспортът, който са избрали и ще чакат.  

По информация на Йордан Манов – председател на синдиката на локомотивите машинисти, от 60 пътнически влака днес са спрели 52, а това само по себе си говори за процента хора, пожелали да се включат в протестите. По думите му е имало три влака, които са спрели на средата на пътя. Ние не задължаваме никой – протестът е доброволен, каза още Манов и се извини на пътниците, на които се е наложило да чакат.

По данни на синдикатите, 80% от служителите на БДЖ са се включили в предупредителната стачка. Основните искания са за по-високо заплащане и по-добри условия на труд.

"В продължение на много години се правят псевдопромени, които не водят до никъде. Не сме съгласни да плащаме този заем, който утежнява всички нас. По цял свят железниците са приоритет на държавата и би следвало и тук да е така. Навсякъде има проблем с горивата, а железницата е единствената алтернатива да се излезе от ситуацията", коментира Тодор Цанев – ръководител „Локомотивно депо" – Варна.

"Свикнали сме да ни заплашват, както и снощи министърът каза, че нямало да ни дават заплати ако излезем на протест. Това си беше чиста заплаха да ни пресекат, ама вече ножът е опрял на гърлото, връщане назад няма", смята маневреният стрелочник Петър Атанасов.  

Протестът на железничарите във Варна беше подкрепен и от градски транспорт, като колите се движеха с табели в подкрепа на стачкуващите в БДЖ.