У нас "задружният" формат действа от година насам. Намалението на стоката или услугата може да стигне и до зашеметяващите 90%. За целта трябва да се съберат най-малко десет души, за да се активира сделката. Плаща се винаги онлайн.
"Това е антикризисна мярка от страна също така на търговците, защото те могат да оптимизират по-слабите месеци, по-слабите работни часове", обяснява Камен Кънев от сайт за онлайн продажби.
Най-печелившата сделка за миналата година е масово почистване на зъбния камък, продадена от 120 на 40 лв., отчитат доставчиците. Хит сред пристрастените към груповото пазаруване са евтините козметични процедури. Търговците пък нямат против да продават с отстъпка, стига да отчитат оборот.
"Собствениците успяват да привлекат клиенти, които във време на криза не биха си позволили да правят процедура от порядъка на 150-200 лв.”, смята съсобственикът на козметичен салон Симеон Денков.
Павлина отскоро се е запалила по колективното пазаруване. Така е опитала от индийската кухня, масажи и е направила професионална фото сесия на семейството си. Готова е и за нови предизвикателства.
"Да посетя различни места, конна езда, катерене… Въобще неща, които нямаше да ми хрумнат да направя", обяснява жената.
Оказва се, че задружното пазаруване е традиция стара като света. Преди 3 000 години пресметливи китайци се събирали на групи и така си купували ориз на по-ниски цени. В наши дни груповия шопинг е хит в американските сайтове.
