Движението граничния пункт "Капитан Андреево” вече се нормализира и няма опашка от камиони. Българските митничари отрекоха, че умишлено бавят проверките. Според тях главен виновник за създалата се ситуация е остарялата инфраструктура на пункта. Напрежение заради въвеждането на нов софтуери обаче има при друг пункт по граница ни с Турция - Лесово. Там се изви най-малко 6-километрова опашка. Мария Савкова предаде повече подробности:
Колоната от камиони на "Лесово" бавно започва да се изтегля. Жегата и чакането изнервиха повечето шофьори:
- В 7:30 бяхме долу. 2 километра път сме минали. Имаме още 4 до границата."
- От сутринта заедно сме. Ние сме 6 коли тука. 6 коли заедно.
- Утре следобяд ще минем границата."
- Нямам думи - съжалявам за всички колеги тука, по пътищата сме. Просто не знам.
- Не е поносимо да стоиш снощи от 9 часа. Тази вечер към 9 се надявам да мина. Оттам нататък да карам още 300 км, защото клиентите си звънят за стоката. И те са си прави.
Проблемите започват при акция "Граница” в неделя, 4 юли. На следващия ден се въвежда новият софтуер, но служителите не са достатъчно бързи при обработването на документацията.
„На пункта се работи с нормални темпове. Турските колеги не могат да смогнат на нашите темпове. От другата страна също има опашка от 4-5 км”, заяви за bTV Димитър Колев, началник на „Лесово”. Проблем със софтуера няма. Нормално е във всяко система да има прекъсване от 10-15 минути”, категоричен беше той.
Няма забавяне в обслужването на леки коли и автобуси.
Движението на „Капитан Андреево” се нормализира, опашка от камиони няма, уточниха от „Гранична полиция”. Българските граничари отрекоха, че умишлено бавят проверката на камионите. Според тях главен виновник за създалата се ситуация е остарялата инфраструктура на пункта.
С идването на новия ден дойде и новата тапа на най-големия ГКПП на Балканите – „Капитан Андреево”. От българска страна се изви опашка от километър и половина, а от турска достигна 5 километра. Шофьорите чакаха между 4 и 6 часа, за да преминат границата.
"Доста е чакането и караме по малко - не може, няма как. Не знам защо е така", каза Пламен Михайлов.
Екипът ни се качи в тира на Пламен Михайлов. Пътува за Истанбул и вози слънчоглед. Както Пламен, така и всеки друг шофьор първо минава през гранична полиция, за да получи флашка, на която се записват всички негови данни. С USB устройството Пламен отива на гише на митницата, където се качва на кантар. Но най-дълго се оказва чакането пред гишето за проверка на товара и паспортния контрол.
"Много камиони има и сигурно за туй. Така става”, каза той.
Нашият експеримент показа, че обработката на един камион отнема около час и половина. Според ръководството на пункта времето може да се намали драстично, ако се пуснат поне още няколко трасета.