Въпросът за риска от трагични инциденти, свързани с рекламните билбордове по пътищата започна да се обсъжда след поредица от репортажи на bTV. Според директора на пътната агенция, Янко Янков, зачестилите катастрофи, завършили с фатален край, са основание да се вземе решение относно съдбата на тези съоръжения.

В Германия, например, рекламите са изнесени на минимум 40-50 метра. В Гърция те са разположени на над 300 метра. В Испания изобщо е забранено да се вижда реклама на пътя.

Приходите за пътната агенция, която теоретично е собственик на републиканските пътища и магистрали, от тази дейност са нищожни. От близо 8000 рекламни табла годишно постъпват по-малко от 4 милиона лева. С тези средства може да се построи километър-два републикански път.

От агенцията ще проучат общественото мнение и ще изготвят проектозакон, който да бъде гласуван от следващия парламент.

 

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето