Затяга се контролът върху извършването на технически прегледи на автомобилите у нас. Това реши парламентът, като прие на първо четене промени в Закона за движение по пътищата.

Глоба между 3000  и 5000 лева е предвидена, ако се установи, че колата е минала на фиктивен технически преглед. Как ще бъде контролиран процесът и кой в крайна сметка ще бъде потърпевш - разказва Рада Домусчиева:

Промените в закона задължават пунктовете за годишен технически преглед да се оборудват с видеокамери, с които ще се контролира броят на прегледаните коли. Собствениците на подобни пунктове не са против, но се тревожат за цената.

"Всички тези промени за наша сметка, ще се отразят в цената на всеки преглед на всеки автомобил”, каза Здрави Даков.

Инсталирането на подобна техника ще вдигне цената на техническия преглед поне с 5 лева. Сега най-евтиният преглед е между 28 и 36 лева.

У нас няма статистика колко от техническите прегледи са фиктивни, но по улиците има очевидни примери, че проблемът съществува.

"Големи компромиси се правят при старите автомобили, изключват се спирачни възли, пълнят се разни шарнирни съединения, които се рециклират нестандартно, всичко излиза по евтино на собствениците, но ощетена е сигурността”.

Най-опасни са колите с газови уредби - заради високото налягане тези, които се движат с метан, са подвижни бомби, казват техниците. И подчертават, че е важно за тези коли десет години след производството да минават ежегодно на проверка.

Техническите специалисти, които направят компромис със състоянието на автомобила, ще бъдат наказвани не само със солени глоби, но и с отнемането на лиценз.

Глоби от 1500 лева ще плащат автомобилните инструктори за формално преминати учебни часове и нередовни документи за обучение. От Съюза на автоинструкторите ще протестират срещу високите глоби, защото за качеството на техния продукт - младите шофьори -  отговорност носят и изпитващите от ДАИ.