
Въвеждането на безплатен нощен транспорт за тримесечен експериментален период предизвика дискусия в Столичния общински съвет. Според съветници от СДС транспортът трябва да е платен, тъй като европейската практика сочи, че там където има такъв транспорт, той е на двойно или тройно по-висока цена.
Борислав Бориславов нарече предложението "предизборно и крайно ляво за
една партия, която претендира, че е дясна". Вили Лилков от ДСБ посочи, че експерименталното пътуване е по-скоро проучване на нуждите от такъв транспорт. По думите му трябва да бъде решен и въпросът със застраховките на пътуващите.
Икономическите разчети показват, че осигуряването на контрол в нощните линии ще оскъпи цялата стойност на превоза, посочи заместник-кметът по транспорт Александър Цветков в отговор на въпрос от залата защо транспортът е безплатен.
Съветниците решиха пътуването по нощните линии да е платено и да е на цената на билета за градски транспорт в останалата част от денонощието. Преди това съветът отхвърли предложението на Мартин Заимов за цена на нощния билет от три лева.
Шест автобуса от "Столичен автотранспорт" ще обслужват нощните линии на градският транспорт от 1 май по трите нощни линии, реши Столичният общински съвет.
Нощните линии ще се движат в интервала от 0.00 до 5.00 ч. през един час. Общата им точка на пресичане ще е пространството на пл. "Орлов мост". Линиите ще са с номерация "А", "В" и "С". Единият маршрут е от автостанция "Обеля" през "Ломско шосе", Централна гара, "Орлов мост", "Цариградско шосе", "Шипченски проход" до "Дружба 2". Вторият маршрут е от "Овча купел 2" през "Житница", "Борово", "България", "Евлоги и Христо Георгиеви", "Орлов мост", "Евлоги и Христо Георгиеви", "Владимир Вазов" до "Левски Г". Третият маршрут ще тръгва от "Младост 4" и продължава през "Студентски град" по маршрута на автобус 94 до "Орлов мост", "Васил Левски", "Сливница" до "Люлин". По всички линии ще се движат соло-автобуси.
