
Над 30% от шахтите по улиците в София трябва да се ремонтират постоянно, за да не създават опасност за движението. Столичната община (СО) е започнала инициатива за тестването на различни технологии за полагането на капаци на шахтите, които да намалят разходите за поддръжка.
Средно три-четири пъти годишно СО ремонтира старите шахти, разположени на натоварените столични булеварди и въпреки това пътят винаги остава неравен.
Специалистите смятат, че потъналата шахта е по-опасна от дупката
Уличните шахти, които са в употреба още от 60-те години, дефектират непрекъснато и потъват в пътната настилка. Тогава те се превръщат в дупки, много по-опасни от стандартните, защото не се забелязват от голямо разстояние.
Още преди девет месеца Столичната община е започнала да изпитва различни нови технологии за полагането на капаците, така че да не се разбива шахтата.
От общината изчисляват, че един нов капак ще струва приблизително около три-четири ремонта на старите. Новите са с гаранция, включително за пропадане, седем години и са много по-безшумни, защото са с гумени уплътнения.
След като премине тестовия период, общината ще реши дали да смени капаците и ще обяви обществена поръчка за доставчик.