Всеки зимен курорт у нас да има спасителна служба. За това настояват планинските спасители като превантивна мярка срещу инцидентите с туристи. Само за последната година злополуките са се увеличили с 15 процента. Подробностите от Кристина Владимирова:

1350 - толкова са спасените животи в планината миналата година. Смъртните случаи са девет. Като дългогодишен спасител и участник в много акции Милен Братанов е стигнал до извода, че туристите най-често стават жертва на собствената си глупост.

"Всеки има респект към планината и знаят за какво става въпрос..по-скоро подценяват ситуацията....Не се запознават предварително с опасностите, които предстоят по този маршрут - и с характера на планината - дали бързо се сменя времето, ветрове, мъгли", обясни Милен Братанов.

За да пребори с безразсъдните туристи, спасителната служба подготвя нова наредба: във всеки зимен курорт да има спасителна служба. Всеки да бъде длъжен да съобщи за инцидент. А туристите да оставят маршрута си в хотела, в който са отседнали или в планинската служба.

Един от най-големите проблеми, които стоят пред планинските спасители е, че след като извършат акция, но човекът не е застрахован - те няма как да си върнат парите - в новата наредба това ще бъде задължително.

"Тук обаче не е въпросът да се печелят някакви пари или да се прави ДДС, а акциите, които се правят, да са покрити”, коментира Кирил Русев, директор на Планинската спасителна служба.

Така спасителите разчитат да покрият част от "дупките" в бюджета си.