
Документите с нарушенията, открити в КАТ София, ще бъдат предадени на прокуратурата, съобщи в предаването "Тази сутрин" началникът на инспектората в МВР Николай Спасов.
Установено е, че за последната година има поне 60 унищожени акта. Въпреки изискванията при унищожаване да остава докладна записка, в която да се обясняват причините, обяснения няма в нито един от случаите.
Няколко случая на засечени шофьори, с алкохол в кръвта над един промил, не са предадени по надлежния ред в прокуратурата и де факто са укрити, сочи проверката в КАТ София
Освен това се оказва, че столичните полицаи стотици пъти не са написали актове при засечена употреба на алкохол или превишена скорост.
Информацията от дрегерите и радарите се пази и така е засечено несъответствието между нарушения и актове.
Полицаите казвали, че не помнят защо не са си изпълнили задълженията или, че е минал автомобил на специален режим.
"Ако един екип днес е засякъл 10 случая за скорост, при един или два случая има акт", информира още Николай Спасов.
Оказва се, че употребата на алкохол и превишената скорост не винаги са повод за санкция, то ако настъпите СТОП-линията, обезателно ще бъдете санкционирани.
Кръстовището при Ректората на Софийския университет се оказа едно от най-сниманите места. И въпреки че от МВР твърдят, че има само 12 случая на санкции от видео наблюдение, оказва се, че екипът ни познава поне половината от получилите снимка и акт. Особено заради стоп- лентата на същото място.
Водещият на Новините Цветомир Семов е един от 12-те, настъпили стоп-лентата под камерите. Платил си е акта.
"Аз знам, че това е нарушение, но си мислех, че видео наблюдението има малко по-важни функции. В задръстването преминаването на 2 метра след стоп-линията, не е фатално нарушение, не съм предизвикал затруднение на пътя...напротив - спомогнал съм да мине още една кола", каза Цветомир Семов.
Цветомир не е сам на записите от жълтите павета.
Ивайло Ангелов, който работи като шофьор, също е настъпил лентата, спирайки, за да не мине на червено.
"Спрях плавно, за да не направя проблем на колите зад мен. Но и не продължих, защото другият вариант беше да мина на червено. Може би има избирателност, защото има тежки нарушения, които не се санкционират, а такива леки – да", смята Ивайло Ангелов.
Хора, които работят като шофьори, са принудени да търсят начин да оставят нарушенията от този тип без последствие, защото в противен случай могат да изгубят работата си.
От КАТ твърдят, че не манипулират записите. Както и отричат да е възможна злоупотреба с вече написани наказателни постановления.
