Историята с калта по улиците в Балчик не е отделен случай. Пречиствателната станция е завършена, проблемът е със самите изкопи за канализация. Така коментира случая министърът по усвояване на средствата от еврофондовете Томислав Дончев. Той добави, че това е често срещан случай – печели фирма, която не е с достатъчен капацитет за изпълнение и задълженията се разпределят на по-малки подизпълнители.

Четири милиарда лева трябва да бъдат усвоени по ОП „Транспорт”. Колко обаче ще бъдат усвоени, зависи само от нас, коментира Дончев. Последната сводка за изплатените средства, която е основният индикатор, показващ до къде сме, сочи 5 на сто. Очаквам до дни процентът да се повиши до 7 на сто. Трескави решения по този въпрос обаче има едва по време на последната година, подчерта той. Средствата трябва да бъдат усвоени до края на 2013 г. Краен срок за договаряне е 2015 г.

Според него обаче не най-важен е процентът, а какво ще бъде направено по улиците. Като примери министърът посочи магистрала „Тракия”, „Марица”, „Струма”, софийското метро, реконструкция на жп линията от София до Пловдив и от Пловдив до Бургас; депа за всички видове отпадъци и пречиствателни станции във всички големи градове.

Като правило ЕС не дава пари за кръпки по улиците, подчерта още Дончев.