Комисията за защита на потребителите беше сезирана от група граждани, получили увеличение на лихвата без предупреждение. По този случай тя установи, че методиката по какъв начин банката увеличава лихвата е напълно непрозрачна. На второ място – нямаше възможност клиентът да се откаже от договора при сериозно покачване. Това обясни в студиото на „Тази сутрин” Огнян Варадинов, член на КЗП.

Практика беше увеличените лихви да влизат в сила в момента, в който Управителният съвет вземе решение и кредитополучателите нямаше как да научат, заяви още той и допълни, че вече са въведени промени в общите условия на банката. В общите условия залегнаха индексите, които водят до промяна в лихвените нива – тоест, банката стана един предвидим играч. Също така, ако премията бъде променена над 1%, кредитополучателят има право да се откаже от договора в двумесечен срок без наказателна такса. Промяната за премията важи и за съществуващите договори за кредит, подчерта Варадинов.

Призовавам другите банки да погледнат тези общи условия, каза той. По думите му другите оплаквания в тази насока са, че банките увеличават таксите заради непредвидени разходи, а друга сериозна група сигнали са за нелоялни реклами.

Целия разговор чуйте в прикачения видеофайл.