Списание "Тема" става на 9 години. За това време изданието е представило цели 466 теми.

"Най-интересно е, че е хората имат спомен и досега, когато решим да правим някаква тема, някой се обажда и казва, че вече сме я правили”, каза главният редактор на списанието Валери Запрянов.

Журналистът сподели, че си има любими теми. "Има теми, които са предизвикали по-широк обществен резонанс. Ние не сме от изданията, които гърмим във въздуха всеки път юнашки, но когато стреляме, стреляме в целта”, каза Запрянов.

Той сподели, че списанието ще претърпи лек лифтинг. "Става по-светло, по-отворено, малко по-модерно. Това е един лифтинг. Не очаквайте все пак една достолепна дама да се облече в диско дрехи. Напротив, махаме цялото това пиршество на цветовете, защото модерната визия е донякъде свързана с интернет. Ние залагаме върху думите, смисъла на думите, нещата, които казваме и визията, която правят нашите фотографи.”

Валери Запрянов на шега обясни, че според него "животът” на списанието трябва да се смята в кучешки години. "Трябва да се умножава по четири всяка една наша година, защото излизаме всяка седмица. Трябва да сме оперативни, като седмичен вестник, и лъскави, като месечно списание. Много е трудно това да се направи. Работи се много бързо, за два дни, за да можем да сме актуални.”

Запрянов сподели, че за деветте години, през които излиза списанието, никой не е упражнявал свиреп натиск върху него. "В едно друго списание работих, когато имаше тежка криза - времето на Виденов - успяхме да намерим една реклама на една известна фирма. Излезе първата публикация на рекламата и се обади шефа на фирмата и ми каза: "Моля ти се, умножавам по три пъти цената, която съм платил, само не пускай останалите, защото ме съсипаха от кабинета на министър-председателя.” Няма такива неща. Вече натиск няма в този вид. Може да има сръдни, но смятам, че няма тема табу.”

Списание "Тема" обявява конкурс за младите си и креативни читатели, победителят от който ще спечели стипендия.