
Търговците на употребявани коли вече трудно ще внасят евтини автомобили от Германия и Италия. Правителствата на двете държави стимулират пращането на стари коли за скрап, като вече дават бонус при покупка на нови.
За да се подпомогне автомобилната индустрия и справянето с финансовата криза, всеки италианец , който смени своя стар автомобил с нов, получава 1500 евро. Тези пари му се приспадат от цената, ако даде старата си кола за скрап. В Германия този бонус е 2500 евро. Освен това повечето автомобили, произведени миналия век, в германия струват под 2500 евро.
"Автоматично това обаче води до момента, в който европейският пазар на използвани автомобили се завишава като себестойност, тъй като след като самата държава плаща определена сума пари за тези автомобили, то техният собственик, ако иска да ги продаде, ще търси цена по-висока, от тази която му дава държавата", каза Атанас Тодоров, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.
Сега загубите, които реализират търговците според Асоциацията на вносителите на автомобили са между 10 и 20 на сто от стойността на стоката в момента, в който е била внесена. Според търговците на автомобили вносът на возила от Италия и Германия значително ще намалее. Цените на тези, които вече са внесени в България обаче ще се увеличат.
Автомобилните вносители са категорични, че повечето търговци не са финансово силни и затова ще са готови на сделка на всякакви условия, поставени от клиента.