
На фона на непрекъснатото поскъпване на енергоизточниците, тази Коледа у нас ще бъдат похарчени 800 милиона лева за подаръци и за храна на празничната трапеза.
Това показват данните на специалистите по маркетинг. Търговските центрове, магазините за бяла и черна техника, бутиците за облекла отчитат двуцифрен ръст на продажбите.
Все по-често за Коледа се избира не просто някакъв дребен подарък, а направо телевизор, пералня или компютър.
Ако попиташ българина какво търси в голям магазин по време на криза, ще получиш абсолютно еднакви отговори:
"Търсим по-евтина марка, по-евтина цена и съответно да отговаря на качествата на по-скъпите".
И тъй като по Коледа се случват чудеса, именно това е най-доброто време да намериш това, което търсиш.
Според прогнозите на експерти, тази година българите ще си направят подарък във вид на черна и бяла техника за над 100 милиона лева. Независимо, че сме в условия на световна криза.
"Главно клиентите са ни от по-възрастните, които идват да купуват подаръци на внуците си и на себе си, примерно един дядо, пенсиониран програмист, дойде да си купи компютър, викам защо ще си взимате компютър като цял живот сте се занимавали с компютри, не ви ли е писнало, той вика, страстта към техниката си остава", сподели Симеон Бойчев.
Освен страстта към техниката, друга основателна причина да пазаруваме сега е и слабият долар, който прави цените изгодни.
По данни на маркетингови агенции в последните дни преди Коледа може да се очаква, че оборотите за подаръци ще достигнат 800 млн. лв., като в тази сума е включена и храната по празниците. Купуват се все по-големи и скъпи подаръци - LCD телевизорите, преносимите компютри, фотоапаратите и камерите.
