Например, на витрината на един магазин пише: "Сърпрайз енд емоушънс". Магазинът е на "Витошка" в центъра на българската столица.
За това, че на витрината на магазина има рекламно послание, написано само на чужд език, управителят на магазина следва да бъде глобен. Глобата е от 1000 лева и може да стигне дори 50 000 лв..
"Имаме си рекламен отдел, който се занимава само с това, това не е наша работа и мисля, че в момента е грешка, че само в нашия магазин се предлага, може да се разходите по целия булевард Витоша да видите, че нова колекция навсякъде е написано като "ню колекшън"”, обясни продавачка.
И наистина като се вгледаш във витрините на магазините по Витошка виждаш надписи от рода на: "Ъп ту петдесет процента сийзънъл сейл”, само че ако не знаеш английски, как да разбереш, че това означава до 50% сезонно намаление.
Тъй като това е само началото на серията от проверки на Столичния инспекторат, добре е търговците да преведат рекламните си послания и на български, което в крайна сметка е и в техен интерес, тъй като може да им донесе допълнително клиенти.