
Петата годишна среща на местните власти ще се проведе от днес до 11 октомври в курортния комплекс "Албена". Това съобщиха организаторите от Националното сдружение на общините в България. Срещата ще приключи в навечерието на Деня на общината.
Традицията за честване на Деня на общината започва от 1998 г., когато празникът е отбелязван индивидуално по общини. На 12 октомври през 1882 г. официално е публикуван първият Закон за общините и градското управление в България. От 2002 г. в навечерието на датата се организира Годишната среща на местните власти.
През тази година на форума се очакват над 1000 общински представители - кметове, председатели на общински съвети, общински съветници и експерти, които ще обсъждат тенденциите в развитието на местното самоуправление в България.
Срещата ще премине под патронажа на посланика на страната ротационен председател на ЕС. Тази година акцентът на форума ще бъде повишаването на прозрачността и ефективността в работата на българските общини при усвояване на средствата от ЕС, като предпоставка за по-добро качество на общинските публични услуги. В първия ден на срещата ще бъдат представени ефективните общински практики при предоставянето на социални услуги в партньорство, въвеждането на здравно образование за деца и ученици, както и практиките на добро управление на общинско ниво.
В петък започва пленарната сесия, посветена на механизмите за превръщането на общините в успешни бенефициенти по европейските фондове. Местната власт и българските ръководители на оперативните програми "Регионално развитие", "Околна среда" и Програмата за развитие на селските райони ще обсъждат постигнатите досега резултати, както и приоритетите за следващата година. Ще бъдат анализирани проблемите и предизвикателствата, пред които се изправят общините при подготовката и осъществяването на проектите.
В рамките на срещата е организираното търговско изложение "Общинско експо" за фирми, банки и финансови институции, които предлагат стоки и услуги за общините.