Август е време за отпуска. Това често означава дълго пътуване. Една от най-проблемните отсечки към нашето море е тази между Стара Загора и с.Подслон. Тя се е превърнала буквално в гробище - с десетките тежки инциденти през последните години. Добрата новина е, че от началото на годината по този маршрут няма жертви и тежки инциденти. И това не е само късмет, а най-вече засилено полицейско присъствие по пътя. Какви опасности все пак ни очакват по това трасе към морето - разказват Антон Хекимян и операторът Евгени Генов:

Краят на магистрала „Тракия” и началото на тежката част от пътя към морето. Екипът ни тръгна от всеизвестното кръгово кръстовище заедно с инспектор Бончо Славов от „Пътна полиция” - Стара Загора и реши да пропътува цялата отсечка до село Подслон, за да види какви са реалните опасности за шофьорите и кои са най-честите нарушения - които се извършват.

„Свършва магистралата и трябва да се ограничават до 90 км - и тук се образуват колони от автомобили - предприемат изпреварвания, които понякога завършват с ПТП”, коментира Бончо Славов, инспектор КАТ, Стара Загора.

От началото на годината по участъка от пътя до околовръстното на Стара Загора дебне стационарна камера. Статистиката е интересна - преди водачите да разберат, че вече е така, нарушителите превишили скоростта с над 30 км в час са над 2000 на седмица.

„Освен стационарната система за констатиране на нарушения, има и мобилна. Всеки ден има екипи, който контролира движението”, каза  още инспектор Славов.

В летните дни със засилен трафик за морето от КАТ-Стара Загора създават специална организация на движението - с допълнително засилен контрол.

Екипи на полицията почти винаги има на разклона за квартал Зора. Място - където натрошени автомобилни стъкла по пътя са задължителна част от пейзажа.

„Сега този, който прави ляв завой, но този в лявата пътна лента - и обикновено там стават произшествията. Около 6-7 екипа обхождат маршрута - имаме и мотори, които изваждат нарушителите от трафика. Това е целта - моторите да се движат в колоната и при забелязване нарушителите. Извеждат ги извън пътя за да бъдат санкционирани”, заяви още той.

Черната отсечка от пътя при село Подслон - се белее от паметниците на загиналите от катастрофи. За три години по целия участък има над 20 загинали и над 150 тежко ранени. Тази година статистиката не е толкова страшна, но за сметка на силния контрол.

За камерата при село Подслон се шегуват, че е разплакала половин България. Над 1000 на ден са нарушителите, които са заснети в първите дни и то такива със скорост над 30 км в час. 20 хиляди са нарушителите от началото на годината. Пътят там изглежда равен и прав, но това подвежда водачите.

„Водачите си мислят, че са в права отсечка. Характерът на пътя е такъв и това ограничава видимостта”, каза още инспектор Славов и допълни: „Дано не се окачествяваме като пъдари. Ние, освен контрол, регулираме голямата интензивност - с нашето присъствие за по-добро пътуване”

Началото на останалата част от магистралата до морето вече се вижда, но не и нейният край. Дотогава трябва да разчитаме на собствената си съвет зад волана или поне - че има някой, който ни след да спазваме правилата - ако ние самите не можем.