Това е възможно, ако съдът реши, че жалбата на Висшия съдебен съвет по бюджета в частта му за съдебната власт е основателна. Според мнозинството, това е груба намеса на съдебната в изпълнителната власт.

"Тука става дума за спор за бюджета на съдебната власт. ВАС е част от тази власт. Председателят на ВАС е член на Висшия съдебен съвет /ВСС/. Това е очевидна колизия на интереси. Едва ли не този, който иска по-голям бюджет да влияе на Министерския съвет, връщайки бюджета безброй пъти. Това за мен е фрапантна, ужасна намеса на съдебната в изпълнителната власт", коментира юристът Константин Пенчев от НДСВ.

Според Муравей Радев от Парламентарен съюз-ОДС, "Министерският съвет предлага втори бюджет по отношение на съдебната власт, нещо повече параметрите на този техен бюджет ги включва в консолидирания държавен бюджет, което е грубо нарушение на Закона за съдебната власт".

Мнението на председателя на Комисията по бюджет и финанси Иван Искров е, че "няма нищо притеснително, защото както се изисква по закон, Министерският съвет е включил в проектозакона за държавния бюджет за 2003 година проекта, който е представен от ВСС за съдебната система".

"ВАС по принцип има правомощия да спира изпълнението на решения и в този случай би се забавило и приемането на бюджета", коментира Янаки Стоилов от "Коалиция за България".

.