Освен за всекидневниците сделката е и за останалите вестници и списания в медийната група, печатница "София", разпространителската агенция "Стрела" и сградата на Полиграфическия комбинат.
Новите австрийски собственици имат опит в медийни инвестиции. Те притежават медийна група в Холандия.
Предизвикателство би било да доразвием тези две водещи марки, които представляват едни истински информационни центрове, смята Даниел Руц, един от новите собственици.
Без опит в медиите, но с реални пари в сделката участва изпълнителният директор на "Софарма " Огнян Донев. С австрийците го запознава банкерът Любомир Павлов.
Кризата е в разгара си, но има първи симптоми за излизане от нея. Сега е моментът да се правят инвестиции, смята Огнян Донев.
Новите собственици гарантираха, че няма да се месят в редакционната политика. Целта им е да запазят лидерските позиции на пресгрупата и така да гарантират свободата на словото у нас. Основните промени ще бъдат в рекламната политика и в развитието в интернет.
Три принципа на нова рекламна политика - да няма никакви приятелски отстъпки и отстъпки за определени агенции, връщане към конструктивна работа с рекламните агенции, заяви Христо Грозев. Смятам, че излизане на война с рекламните агенции е контрапродуктивно и ще започнем да работим отново активно с тях.
Медията затова е професионална, когато при смяна на собствениците продължава да се държи професионално, заяви Венелина Гочева, главен редактор на "24 часа ".
Реалната цена на сделката беше запазена в тайна по настояване на продавача " ВАЦ ". По неофициални данни вестниците са продадени за над 43 милиона евро.