И след трагедията на магистрала "Тракия” отново беше лансирана идеята да се въведе ограничение за възрастта на превозните средства, които се движат по най-натоварените маршрути.
По данни на "Автомобилна администрация” издадените лицензи за вътрешни превози са 1005, а регистрираните автобуси - около 6500.
Общо 660 превозвачи са останали без лицензи. 40 от тях са за превоз на пътници, а останалите - за товари. Причините за това са, че фирмите са финансово нестабилни и при тях е липсвала професионална компетентност, което означава, че не са имали човек, който да носи отговорност за автопарка и състоянието, в което се намира той.
Политическите обещания и свършената работа след големите трагедии по пътищата у нас
На 28 май 2009 г. 16 души загинаха, след като 30-годишен автобус без спирачки се обърна на събор в местността Бакаджик край Ямбол. Веднага след жестоката катастрофа заваляха и призивите за по-строг контрол.
"Очакваме до края на годината да въведем онлайн системата, която ще свърже всички сервизи с "Автомобилна администрация”, включително и с камери”, обеща тогавашният министър на транспорта Петър Мутафчиев.
Две години по-късно за идеята все още се говори в бъдеще време.
"Тази система е в процес на разработване, колегите твърдят, че до края на годината би могла да бъде вече въведена, но аз ще се разпоредя колкото може по-бързо да стане това”, заяви настоящият шеф на ведомството Ивайло Московски.
На 7 декември 2006 г. камион блъсна автобус на градския транспорт и го избута от моста близо до град Бяла. Това беше последното пътуване за 18 души. Правителството реши спешно да се изгради втори мост над река Янтра.
Към днешна дата втори мост няма, но е разширен съществуващият. За скоростният 4-лентов път все още се чака финансиране.
На 4 април 2004 г. 12 ученици намериха смъртта си в придошлите води на река Лим, след като автобус падна в 40-метров каньон на границата между Сърбия и Черна гора. Парламентът въведе пълна забрана за нощните пътувания на ученическите екскурзии, но след поредица от скандали.
Следващата седмица експертен съвет ще обсъжда въвеждането на ограничение за възрастта на автобусите, които се движат по най-натоварените линии.