Подготвяният от ГЕРБ и ДСБ ден на национален бойкот срещу правителството е сред акцентите в днешните броеве на вестниците. Вчера се състоя първата работна среща на предизборните щабове на партиите ГЕРБ на Бойко Борисов и ДСБ на Иван Костов. "24 часа" посочва, че на разговорите е постигната договореност за формиране на щаб за конкретни действия за национален бойкот. Към тези действия срещу правителството ГЕРБ и ДСБ ще се опитват да привлекат неправителствените организации и синдикатите. "ГЕРБ и Командира комбина срещу властта", отбелязва в заглавие "Стандарт".

Според "Стандарт" хората на Симеон Сакскобургготски (НДСВ) и на Ахмед Доган (ДПС) са започнали натиск върху БСП за оставки на министри. В интервю за същото издание председателят на ПГ на НДСВ Пламен Моллов затвърждава, че от партията настояват да видят най- късно до септември реални стъпки и резултати от предприетия план за действие. Не сме обсъждали за момента излизане от коалицията, казва той. "Задава се гореща есен за тройната коалиция", пише под глава "Дневник". За това предупреди премиерът Сергей Станишев, за да могат всички изисквания на ЕК да бъдат изпълнени до крайния срок през ноември.

***
Във втората част на интервюто той коментира, че Бойко "БСП следва отново да се докаже като партия на социалистически идеал, като социална партия, посветила се на историческото преодоляване на капитализма", е записано като основополагащ тезис в проекта за нова програма на БСП, посочва "24 часа". БСП е лява, народна, масова, парламентарна партия.

"Наша неотменна цел е демократичния социализъм", се постановява в документа. Стръмна скала да смени плоския данък, залага още БСП. Като констатира, че живеем в информационно общество, БСП добавя към приоритетите си осигуряване на високоскоростен интернет до всеки района на страната.

Изданията продължават да коментират Националния събор на левицата, който се състоя в събота на връх Бузлуджа. Съборът се превърна в нещо средно между Хайд парк и Женския пазар, отбелязва "Сега". "Сергей Станишев стана диджей на технокупон на Бузлуджа", пише "Класа", "БСП остави петолъчката, купи си
звезда" - "Новинар"

***
"Монитор" отбелязва, че вицепремиерът Меглена Плугчиева изготвя нов план за реална реакция за изпълнение препоръките на ЕК от мониторинговия доклад. Шефовете на пътния фонд щели да станат ясни тази седмица. В анализ "Сега" се пита дали е възможно правителството да премине през чистилището на еврокомисията след смразяващите оценки от юлския доклад, без да даде жертви в лицето на някои вече ясно посочени то Брюксел министри, съпричастни към замразяването на фондовете. Според автора Ясен Бориславов деликатната ситуация изправя правителството пред две възможности. Едната е да се опита да убеди Брюксел, че корупцията в България е политически императив, който европейските бюрократи трябва да преглътнат. Другата възможност е да се коригира структурата на престъпността. Европа ще се опита да ни цивилизова с шамари, казва в интервю пред "Класа" председателят на КТ "Подкрепа" Константин Тренчев.

***
В интервю за "24 часа" Анелия Мингова, член на ВСС, казва че е нелогично министър да ръководи висшите магистрати.

***
"Текучество порази армията, спешно се търсят 3000 бойци", обявява под глава "Сега". Общо 1500 бойци от Сухопътните войски са напуснали армията само за първите месеци на годината. Няма желаещи за заплата 400 лв., отбелязва изданието.

***
На първа страница "Новинар" разкрива, че дините, олиото и консервите излизат много по-евтино, ако си ги закупим от Гърция. Очаквало се през август стотици българи да щурмуват пазарите на южната ни съседка.

***
От първа страница "24 часа" съобщава, че англичани и германци проявяват интерес да извършват превозвачески услуги у нас. Според транспортни служители немска фирма, дъщерна на "Дойче бан", е правила сондажи как да влезе в пътническите превози. Фирмите са научили, че договорът за обществената услуга превоз на пътници между държавата и БДЖ изтича в края на годината и се подготвя нова процедура. Влизането на чужденци в сектора зависи от БДЖ, тъй като според евродирективите чужди компании могат да извършват вътрешни жп превози в България едва след 2017 г. Изданието продължава транспортната тема и в друг материал, където посочва, че български пътностроителни фирми ще могат да участват в търга за доизграждане на магистрала "Тракия".

***
Две мерки по програма "Конкурентоспособност" с общ бюджет 31 млн. евро са загубени за българските фирми през тази година, обявява "Класа". Министерството на икономиката и енергетиката няма да отвори двете мерки - за внедряване на енергоспестяващи технологии и възобновяеми енергийни източници. От ведомството не са обяснили причините, но обещали до няколко дни да кажат какво е наложило промяната.