
Маршрутните таксита ще спрат дейността си, ако трябва да возят на цена от един лев. Това установи проверка на bTV, след като Комисията по транспорт в Общината излезе с предложението за единна цена на билетчето в столицата.
Венцислав Танчев тръгва с първия си курс в 6.24 сутринта. По маршрута си спира на 50-100 метра, често изненадващо.
"Те затова ни ползват, за да се качват където им е най-удобно", казва шофьорът Венцислав Танчев и допълва "Според мен цената е нормална, 1.50, то е свързано с цената на дизеловото гориво и при 2.60 литър...".
Венцислав казва, че при повече клиенти расте и заплатата му, а и собственикът успява да купи нови коли, тази е на година.
Маршрутките в момента печелят от това, че цената е по-висока и има по-малко хора.
Но до септември общината трябва да реши дали да не задължи маршрутките да возят на същата цена като градските автобуси.
Маршрутните превозвачи имат договор с общината, и там е записан таван на цената на услугата им – 1.50. Ако бъде взето решение от Общинския съвет, този таван може да се промени. Но дори и ресорният заместник-кмет не е сигурен, че това е правилно решение.
"Нито общината, нито държавата не дотират маршрутните линии. Те се издържат от цената на превоза. А в градския транспорт 50% се дотира от държавата", коментира Велизар Стоилов.
Самите превозвачи казват, че и сега возят на непосилно ниска цена и не могат да слязат надолу.
Според този превозвач, ако трябва да намалят цените, някои маршрутки ще спрат да возят. И ще се лишим от един феномен - регламентиран превоз по редовен маршрут, но без задължителни спирки и с изненадващ капацитет да поеме и двойно повече пътници.
Времето