
Над 1 400 обаждания са приели операторите на спешния телефон 112 в първите 15 минути след взрива край София миналата седмица. Това съобщи вицепремиерът Емел Етем, която разясни пред депутатите до къде е стигнало изграждането на центъра за спешни повиквания. Тя посочи и нов виновник за забавената информация към хората - медиите.
На 3 юли дежурни на телефон 112 са били 21 оператори. В първите 15 минути на експлозиите са се обадили 1400 души. Сметките показват, че средно един оператор е отделил на всеки обадил се по около 13 секунди. Не става ясно каква точно информация може да се подаде за толкова кратко време. Още повече, че от центъра трябва да я въведат писмено и да уведомят съответната институция. Емел Етем обаче отчете, че центърът се е справил перфектно.
"Този инцидент се получи като един много добър тест за системата. Дори и да бяхме планирали така да направим тестването на системата, с такива мащабни обаждания нямаше да можем да го изготвим така добре като обучение", каза Етем.
Министърът на извънредните ситуации призна пред депутатите, че е имало проблем с информирането на хората, особено в първите часове след инцидента. И като основен виновник бяха посочени кметовете и медиите.
"Това, че по някакъв начин медиите не обърнаха внимание на информацията, а ескалираха напрежение за един час, това е друга тема", каза Етем.