За една седмица служителите на Държавната автомобилна инспекция спряха от движение 33 опасни автобуси и санкционираха превозвачите в страната с над 330 акта в рамките на кампанията с масирани проверки.

Инспектирани са над 2660 автобуса.

За по-малките нарушения са съставени актове, които ще се санкционират само с глоба. Грубите случаи на немарливост и техническа неизправност инспекторите са наказали с мярката временно спиране от движение - до отстраняване на повредите.

"Най-фрапиращите случаи бяха спукани спирачни дискове, счупени стъкла, счупени стопове и изтекли актове на шофьорите", заяви пред камерата на bTV Кристиян Христов от ДАИ-София. Той припомни, че ако водачите си позволяват да карат с подобни технически проблеми, може да се стигне до нова трагедия, подобна на тази на магистрала "Тракия".  

На въпрос какво става с идеята за инсталиране на видеокамери по пунктовете за технически прегледи, той заяви, че вече има фирма, спечелила обществената поръчка за поставянето на такива камери и в момента се правят необходимите огледи и проучвания. 


След трагедията на магистрала „Тракия” транспортното министерство и браншовите организации се договориха за спешни законови и нормативни промени, които да са насочени към завишаване критериите за сигурност и нов режим за прелицензиране на автобусните фирми.

Сега наред са градските автобуси и маршрутните таксита.

Екип на bTV Новините присъства на една от проверките на превозни средства на градския транспорт в София.

Никой от шофьорите на първата спирка в столичния квартал "Хладилника” не очакваше инспекторите. Оказа се обаче, че всички бяха измити, прилежно избърсани и водачите им имаха пълен набор от документи.    

Най-честите нарушения, които констатират инспекторите от ДАИ, са свързани именно с документите на автобусите. И занапред няма да има компромис с техническото състояние на някои возила. Там е и най-голямата пробойна на колите от градския транспорт.

Всички автобуси, които бяха проверени пред камерата на bTV, бяха на повече от 30 години, но в задоволително състояние.

За пътниците обаче напредналата възраст на возилата определено е проблем.

От началото на годината досега са станали 40 пътно-транспортни произшествия с коли на градският транспорт. И при тях, както при всички други катастрофи, причината е или в скоростта или във възрастта на превозните средства.