
Директорът на националната система 112 Стоян Граматиков представи новооткрития разширен център на телефона за спешни повиквания 112. Центърът с единен европейски номер 112 в София е изграден и работи от 7 юли миналата година. Той обслужва гражданите на столицата. От днес започва работата на тестови режим.
Разширението включва областите София, Перник, Кюстендил и Благоевград. В
разширения център работят 47 оператори и координатори, назначени след конкурс и психологически тест.
Телефон 112 е безплатен.
Стартът на разширения център е бил в полунощ на 3 юли. От тогава там са постъпили около 20 хиляди обаждания, 2500 от тях са свързани с инцидента от вчера.
Центровете на 112 нямат за задача да информират гражданите, още повече те не разполагат с подобна информация. Тяхната задача е да приемат сигнали за инциденти и да ги разпределят в съответния център, съобщи Граматиков.
Обажданията се пренасочват към Спешна медицинска помощ, пожарна, полиция, "Гражданска защита" и Национален медицински Координационен център.
