
Репортерът Константин Караджов изчисли, че тази година само в столичния КАТ, гражданите са загубили работното време, равно на 80 години. Дали висенето по опашки е един вид добавка към глобата на провинилите се водачи и как с хитрина можете да облекчите чакането, ще разберете от репортажа.
Това са най-посетените опашки в София. От началото на годината в КАТ са се редили 87 хиляди души. Средно се чака 2 часа без 5 минути. И тъй като хората с коли рядко са безработни, прекараните тук 166 хиляди часа са чиста загуба за икономиката.
Такива сметки бяха сложни преди. Сега стават съвсем лесно. Вади ги компютърната система, която управлява опашките от 1 година.
"Тази система дава възможност във всеки един момент да се разбере колко граждани чакат за съответната услуга и да бъдат преразпределени съответните служители на гишето, което ги обслужва", каза гл. инспектор Любка Маринова.
Да се наредиш на управлявана опашка означава да теглиш номерче. И в нашия случай - да седнеш като наказан. Разнообразието идва от телевизора.
Ако е хазартен тип или умее да смята, човек може и да се поразходи.
Щастието се усмихва най-бързо на тези, които чакат документ за автомобила си.
Според статистиката,за тях се чака под половин час. Глобените за провинения на пътя чакат най-дълго. Средно 2 часа и половина. За книжка се чака 1 час и 22 минути.
Според пътните полицаи на този етап това е най-доброто.
"Ние сме направили всичко възможно да обслужим както трябва, по европейски, нашите клиенти", допълни гл. инспектор Любка Маринова.
Наоколо обаче се срещат хора с други впечатления. Иван Владиков, например, е чакал 30 минути и накрая от гишето го върнали да си търси ксерокс.
"Макар че сега много се говори за административното обслужване - на практика аз обслужих КАТ, а не те мен", смята Иван Владиков.
В другите офиси на Пътна полиция съвсем се отказаха да правят системи за управление на опашки, защото липсва техника.