
Един от основните проблеми в българското училище в момента е липсата на дисциплина, каза тази сутрин пред bTV министърът на образованието Даниел Вълчев. Въвеждането на оценка за поведение е едно от възможните решения за справянето с лошата дисциплина в българското ущилище.
Според министъра на образованието има пряка връзка между дисциплината в клас и усвояването на знания от подрастващите.
"Въвеждането на оценка за поведение по строги критерии, при едно по-строго отношение към децата, би повишило дисциплината и би повишило резултатите в учебния процес", заяви министър Вълчев.
Наказанията за децата, които нямат добро поведение, няма да повлияят пряко на техните оценки. Като санкция се предвижда по-буйните ученици да остават след учебно време или през почивните дни, за да помагат в училище. Министърът подчерта, че както за децата, така и за учителите ще бъдат въведени определени наказания.
Министър Вълчев даде и яснота как ще се оценяват матурите, макар че точните критерии ще бъдат обявени едва след провеждането им. Ще има приравняване на точките изкарани на изпита към действащата у нас система за оценяване.
"При 4-бална система, каквато е 3-ка, 4-ка, 5-ца, 6-ца в България, ние бихме могли скалата от 100 да я разделим на 4, но това няма да е в полза на децата. Според мен, резултатите ще покажат, че правилното би било ние да изместим 3-ката по-ниско, 4-ката малко по-ниско, 5-та - където си е и 6-цата - където си е, разбира се", допълни Даниел Вълчев.
Министърът потвърди, че скалата за оценяване не се обявява предварително, за да могат оценките да са в полза на учениците.
