
В мрежата от представителства е възможно да се създадат туристически департаменти.
Туристическият отрасъл у нас генерира над 15% от брутния вътрешен продукт на България, създава над 300 хиляди работни места. Приходите от него са над 3 милиарда евро. Затова туристическия бранш иска 1,5 % от приходите, които създава, да се реинвестират в национална реклама. Те искат още България да създаде туристически представителства, каквато е международната практика.
„Това е все едно вие да провеждате външна политика без търговско-икономически представители на България. Или МВнР да осъществява външно политическата дейност на България без посланици", каза Поли Карастоянова, директор на Националния борд по туризъм.
Зам.-икономическият министър Явор Куюмджиев каза, че се планира създаването на Агенция за Експортна агенция. "Като част от експорта на България - туризмът може да се включи в създаването на мрежата, тази бъдеща агенция ще има мрежа от представителства, може да се включи в рамките на тази мрежа", обясни Куюмджиев.
Друг проблем в началото на туристическия сезон е липсата на държавна стратегия за развитието на отрасъла. Според бранша тя трябва да бъде консултирана от международни експерти.
По думите на заместник-министъра на икономиката и енергетиката планът за развитие на туризма бил почти готов и сега се работело по планове за развитието на балнеоложкия, селския и културния туризъм.