
Според Националния борд по туризъм, 1,5% от приходите в икономиката на страната ни трябва да се отделят за реклама на България и създаване на мрежа от туристически представителства.
"Ние нямаме никаква реклама на България, незначителна е, бих казал. Това е несериозно отношение към този 5-милиарден приход на България от туризъм", заяви Красимир Гергов.
За да се променят нещата, според борда, е наложително да се създаде Министерство на туризма.
"На нас ни липсва партньорът, с когото да представим България в чужбина. В момента ние наблюдаваме отказ от управление на собственост, което силно застрашава усвояването на средствата от фондовете по Оперативните програми, ако ние действително нямаме такъв съюзник", смята Румен Драганов.
Държавата, общините и бизнесът трябва да разработят съвместно всяка една дестинация в страната, смятат от Националния борд по туризъм. Според тях, разработената от Агенцията по туризъм стратегия неглижира българския турист, като не отчита приходите от пътуването на българи в страната. Бордът настоява да бъде избран международен консултант, който да оцени Националната стратегия за развитието на туризма, преди приемането на документа в Министерския съвет.