Как работодателите гледат на идеята да събират вместо НАП глобите към държавата? В една шивашка фирма с преимуществено женски персонал половината от дамите са на „ти" с автомобила. Техноложката Ваня Проданова шофира от 20 години.

"Не съм глобявана, нямам актове, предполагам, че карам внимателно, опитвам се”, сподели Ваня Проданова.

Не всички зад волана обаче мислят така и не плащат глоби с години. Идеята вместо от НАП задълженията да се събират от работодателите, на този етап обаче стряска  повече работодателите, отколкото самите нарушители.

"Работодателят си има достатъчно проблеми и ангажименти, освен това, да се занимава със събирането на глоби на КАТ, НАП или когото и да било”, коментира Трифон Петров, управител на шивашка фирма.

Този шеф смята още, че да се прехвърлят отговорности от държавните институции към частните фирми, и то в момент на криза, е, меко казано, абсурдно. Средната заплата там е едва 300 лева и, макар че се плаща редовно, всяка допълнителна удръжка би довела до напрежение в цеха.

"Какво ще си помислят за нас? Най-вече, че се опитваме пак да им отрежем от заплатите, плюс данъци, плюс осигуровки, плюс други неща. Ще им бъдем като трън в очите”.

Този работодател предлага глобите към КАТ да се събират чрез частни съдии изпълнители. Иначе най-доброто решение и за КАТ, и за държавата, и за работодателите би било повече шофьори у нас да са добросъвестни зад волана като Ваня.