
Маршрутните таксите не са особено предимство на България пред останалите европейски страни, заяви министърът. Според него, те създават доста опасности за пътниците, най-вече защото не се спазват изискванията да няма правостоящи. По думите на Мутафчиев, тази форма, която се наложи у нас през
последните години, не е масово приложима в страните от ЕС. Там тя се използва само в градове с по-лоша организация на градския транспорт, посочи той.
Транспортното министерство контролира маршрутките по Закона за автомобилния транспорт. Според регистрацията си, в момента те са предназначени за осем седящи плюс един водач и седем правостоящи. Министерството на транспорта се е опитало да ограничи броя на правостоящите, но със сега действащото законодателство това не може да стане, обясни Мутафчиев.
Министърът каза това в отговор на въпрос относно политиката на Министерството на транспорта за решаване на неотложни проблеми, свързани с автомобилния транспорт в България.