Българите не вярват на написаното върху етикетите на стоките и не могат да се ориентират в информацията там. Данните са от проучване върху потребителските нагласи, според което над 60 на сто от хората се затрудняват в разчитането на надписите. В същото време повечето от половината от анкетираните признават, че информацията на етикета не влияе при избора им в магазина.

Ситни букви, неясни числа и символи и прекалено блед шрифт - от това най-често недоволстват българските потребители, когато се вгледат в етикета на стоката. Едва 39 на сто от пазаруващите изобщо си правят труда да погледнат написаното.

Най-малко потребителите се интересуват от производителят, марката, съдържанието на сол, мазнини и въглехидрати.

Производителите още не се наемат да кажат дали новите изисквания за етикетиране ще оскъпят продукцията. Етикетът трябва да ни казва например колко можем да напълнеем.