През слеващия месец започва ремонтът на Дунав мост. Единственият мост по 350 километровата граница между България и Румъния ще бъде с обновени хидроизолация, пътна настилка и осветление. Освен здравината на моста другият проблем, който очаква своето решение, са таксите, които се събират за преминаването му.

Добрата новина за всички, които преминават през Дунав мост е, че вече няма да има дупки по асфалта, ще бъде по - добре осветен и ще бъде подсигурена хидроизолацията му.

"Завършено е обследването на моста от страна на централната лаборатория за пътища и мостове, изготвено е техническо задание за ремонт на моста и е избран изпълнител по Закона за обществените поръчки", каза областният управител Мария Димова.

Този ремонт е крайно необходим тъй като трафика по моста след приемането на България и Румъния в Европейския съюз се увеличи, което се отрази и на пътната настилка.

Другият проблем за пътуващите по Дунав мост са тексите, които макар и многократно обсъждани на различни нива продължават да се събират. Увеличението от 33% от началото на годината до сега от Фонд "Републиканска пътна мрежа" обясняват с уеднаквяване с размера на таксите, събирани от румънска страна.

Бизнесът в България и Румъния също е категоричен относно необходимостта от премахване на таксите. От фонда се ангажираха да се проведа среща с префекта на Гюргево с оглед оптималното решаване на въпроса.

Преди седмица евродепутатът Николай Младенов обяви, че е поставил въпроса с легитимността на таксите и пред Еврокомисията.