
Първият отбор, който ще представи България в телевизионното шоу "Форт Бояр" (Fort.btv.bg), е "България 1" с капитан е Васил Гюров-Васо. В епизода ще бъдат представени и останалите трима участници в отбора - Диана Стоянова (ТВ водеща), Иван Андонов (треньор по плуване) и Петя Николова (медия директор в рекламна агенция).
Българите ще се изправят срещу отбор "Сърбия 1" с капитан Деян Пеканац (инструктор по катерене), Владимир Вранешевич (собственик на гимнастически салон), Ива Лафтич (застрахователен агент) и Нина Стоядинович (фитнес инструктор). Според правилата на Фор Бояр всички отбори са съставени от по двама мъже и две жени.
Зрителите на bTV ще видят уникалното изпълнение на Васо Гюров на скок с бънджи от външната част на 30-метровата крепост, директно над Атлантическия океан, в опит да спечели два ключа за своя отбор. Неговата съотборничка Дияна Стоянова пък ще се пробва да премине през стаята с делвите. Това са съдове, пълни с всевъзможни насекоми, хлебарки, мишки, слузести течности. Телевизионната водеща ще трябва да ги пребърка с голи ръце, за да открие ключа на дъното на една от делвите (вж. повече за БГ отборите).
Правилата на играта се определят единствено от господаря на замъка мосю Рошел. Той подготвя разнообразни, трудни и понякога доста неприятни изпитания за участниците, през които те трябва да преминат, за да съберат осемте ключа и да достигнат до съкровищницата на Форта. Оттам с голи ръце трябва да измъкнат колкото могат повече злато. В края на играта събраното количество се претегля и отборът, изнесъл повече злато, печели състезанието в съответния епизод и паричната равностойност на изнесеното злато. Един килограм златни бояри се равнява на 500 лева. Голямата награда за победителя във финала на състезанието е 40 000 лева.
Всяко състезание започва на платформа във форта, където водещият Мосю Рошел събира двата отбора и официално дава начало на играта. Хронологията на игрите е една и съща за всяко състезание, независимо кои отбори участват в нея. Първите игри обикновено са индивидуални предизвикателства или дуели.
Типове игри:
Дуели - това са предизвикателства, в които участват двама играчи – по един от всеки отбор. Състезанието е за бързина и обикновено е свързано с отиване от точка А до точка Б и изпълнението на мисия. Дуелите са индивидуални предизвикателства за двама, в които по-бързият или по-находчивият печели.
Индивидуални предизвикателства - в тях участва само по един участник от един отбор. Задачата е индивидуална и се провежда в някоя от стаите с предизвикателства на Форта. Всяка стая крие различно предизвикателство и играчът никога не знае какво го очаква зад нейните стени. Всички индивидуални предизвикателства се играят за време.
Водещият на всяка държава обяснява условието на играта непосредствено преди участникът да влезе в стаята. Неговите съотборници стоят пред вратата на стаята и го подкрепят, или му казват колко време остава до края. Те виждат всичко, което се случва в стаята на специални монитори, прикрепени към вратата на всяка стая. По този начин те могат да подсказват и с идеи как точно може да се премине изпитанието. При индивидуалните предизвикателства винаги присъства елементът на стаята и това какво се крие зад всяка една врата – дали е физическо препятствие или логическа задача, които ще подложат на изпитание страховете на участника.
Приключения - отборни състезания, в които участват всички състезатели и от двата отбора. Главните действащи лица са двама играчи от противникови отбори, които се включват в основната част на приключението. Те трябва да достигнат до място, на което се намира четирицифрен код, който по-бързият от двамата трябва да вземе и да продиктува или занесе на останалата част от състезателите, които с помощта на кода отключват катинар на ковчеже с два ключа вътре. Приключенията са и най-трудните предизвикателства в играта, а отборите винаги играят за два ключа.
Куиз - провежда се в кулата на крепостта, до която играчите винаги стигат трудно, тъй като много бързо трябва да изкачат всички стъпала по пътя си, водени от асистентите на отборите – джуджетата Паспарту и Пастон. Играят по един човек от двата противникови отбора. В кулата ги посреща господарят на замъка Мосю Рошел, който им поставя различни задачи, които са най-често визуални – логически или математически.
Дуел на маса – това е последното предизвикателство преди залата със съкровището, в което участват всички състезатели от двата противникови отбора. Предизвикателството е за силна концентрация и себевладеене, тъй като най-често играчите трябва да строят кули от кубчета, без те да се срутят или да слагат монети в чаша, която е поставена във вана с вода, като целта е чашата да не потъне. Печели отборът, който не успее да бутне кулата или да потопи чашата. Играчите от отборите се редуват при поставянето на кубчетата.
Трезор – преди да влязат в залата със съкровището на Форт Бояр участниците се инструктират от мосю Рошел за правилата в залата със съкровищницата. Те нямат право да изнасят монети по-друг начин, освен с ръце. Преди да влязат в залата мосю Рошел дава на капитаните на двата отбора магическа карта, скъсана на две по средата. Това е копие на същата карта, разположена пред съкровищницата, съставена от букви от 10 различни азбуки. За да се отвори съкровищницата, играчите и от двата отбора трябва да се подредят върху картата, като всеки от тях застане върху маркирания символ. Това е моментът, в който двата отбора работят като един, тъй като колкото по-бързо успеят да се подредят върху магическата карта, толкова по-бързо ще отключат съкровищницата и ще имат повече време да изнасят монети.
Ако участниците не са бдителни и не излязат преди затварянето на решетката, те ще се окажат затворени. Преди играчите да влязат в залата със съкровищницата повелителката на Тигрите Фелиндра ги прибира в клетката, която се намира на метри от съкровищницата, от която играчите изнасят златото. След като времето за събиране на монети изтече, събраното количество се измерва на подходящ кантар. Победител е този отбор, който е успял да отмъкне възможно по-голям брой килограми злато.