КАТ отчита исторически данни за 2010 година. За пръв път от 45 години насам броят на загиналите при катастрофи намалява.

Отсечката между Сливен и Карнобат е ужасът за всеки тръгнал на море. Тук всяка година стават зверски катастрофи и километрични задръствания. Светослав Желев оказва помощ на шофьори в беда от 17 години. И забелязва, че напоследък има промяна към добро.

“По принцип са по-малко катастрофите. Стават верижни от по-голям трафик, но те са такива без жертви, без ударени, защото нямат скорост просто, изкривени ламарини слабо", каза Светослав.     

При 13 тежки катастрофи със седем убити през 2007 година, миналата година тук са загинали трима души.

Статистиката на КАТ показва исторически данни - за пръв път от 1965 година насам жертвите на пътя са под 800. Разликата обаче е в това, че преди 45 години колите са били общо 364 хиляди, а сега са над 4 милиона и половина.

“Хора коментират, че това е в резултат на кризата. Не отричам и нейното влияние, но не е решаващият факт, защото кризи сме имали в предишни години и то много по тежки, а загиналите бяха над 900”, обясни комисар Алекси Стратиев.

Основната причина за смъртта на пътя в България остава високата скорост. Много малко хора правят сметка, че по-малкото загинали на пътя означава освен по-малко нещастни семейства и по-малки разходи за държавата, а оттам и на нас данъкоплатците.

Към факторите за по-малко жертви на пътя се добавя и фактът, че глобите вече започнаха реално да се събират. А не само да се налагат на хартия.

Следваща цел - коланите на задните седалки. Според асоциацията на пострадалите от катастрофи, жертвите могат да станат с още 200 по-малко догодина, ако се научим на това просто правило.