По-добре е не да се увеличава цената на билетите, а размера на санкциите за градския транспорт. Това заяви пред журналисти днес кметът на Столична община Йорданка Фандъкова. Тя допълни, че в момента се обсъжда размерът на санкцията както и други мерки за привличане на по-големи приходи в градския транспорт.

По думите на столичния кмет, по-ниската събираемост на приходите се дължи на факта, че много хора са готови да платят глобите, защото те не са достатъчно високи, като си правят сметка, че така ще им е по-изгодно, отколкото да си купят билети.

Трябва да се стимулират гражданите да са редовни пътници, да се контролират и част от това е и повишаване на санкциите, смята Фандъкова. Тя допълни, че през септември се очаква да има изградена концепция с мерки за преструктуриране, модернизиране и оптимизиране на градския транспорт.

Разговорите с Европейската банка за възстановяване и развитие ще продължат в посока договаряне на допълнителни средства за модернизация на градския транспорт в столицата, при условие обаче, че се извършат реформи, които да позволят по-големи приходи и купуване на нови превозни средства, заяви Фандъкова.

Според нея необходимо е и доизграждане на тикет системата, която позволява повишаване на събираемостта на приходите. Видяхме, че тази система дава ефект в трамваите, тролеите и трябва да се въведе и в автотранспорта, като идеята ще бъде обсъдена с Европейската банка за възстановяване и развитие, заяви Фандъкова.

По думите й, за целта са необходими около 7-8 милиона евро. Освен от ЕБВР средства ще бъдат привличани и по оперативните програми. Вече има готови проекти за осем нови тролейбусни трасета, както и няколко трамвайни. Има изготвен и проект и за цялостна реконструкция на трамвайните релси по бул. "България" до бул."Витоша".

Заедно с директора на "Общинска инфраструктура" на ЕБВР Жан Патрик Марке днес столичният кмет присъства на представянето на първите десет от общо 30 нови тролейбуса за градския транспорт в София.