В голяма част от случаите нарушенията на водачите са леки, като неправилно движение и спиране. Имаше обаче и такива, които си позволяват сериозно да погазят правилника за движение по пътищата. Един от шофьорите бе хванат да минава на червено, което излага на риск живота на пътниците.
От началото на годината досега са станали 40 тежки пътно-транспортни произшествия с коли на градският транспорт, в голям процент от случаите по вина на шофьора.
От КАТ започват проверки и на шофьорите на леки коли, които също затрудняват движението и карат в бус-лентите. ДАИ пък прави редовен контрол на изправността на градските автобуси и на маршуртките в София.
Мерки за затягане на контрола обсъдиха по-рано днес превозвачите и експертите на транспортното министерство. След консултации с вътрешният министър Цветан Цветанов стана ясно, че се подготвя прелицензиране на всички фирми, които извършват пътнически превоз.
Вицепремиерът Цветанов изрази възмущението си от големия брой браншови организации на превозвачите. Според него той трябва да бъде сериозно редуциран, а входното ниво на шофьорите да се повиши.
“Човек, който изкарва книжка за професионален шофьор и две години не упражнява тази професия, на третата година отива и изкарва допълнителни курсове с няколко часа и му се поверява да кара автобус”, коментира Цветанов.
Със сигурност ще бъде въведено и ограничение за възрастта на автобусите, както все още обаче не са ясни конкретните параметри.
Инспекциите на превозните средства и техните водачи започнаха след жестоката катастрофа на магистрала “Тракия”, убила 8 души.
Само за три дни експертите са спрели от движение 26 автобуса по най-натоварените линии в цялата страна. Проверени са близо 1900 рейса, в 255 от случаите са съставени актове.
В масовия случай нарушенията са видими и с просто око - износени гуми, спукани стъкла и фарове. Не липсват и нередности в документацията, както и просрочено време за управление от водачите.