Евродепутати опитват да вкарат ред в правилата за авиотранспорт, така че гражданите да не са ощетени. Едно от предложенията, които до края на годината могат да се превърнат в правило, е отпадане на заплащането за допълнителен багаж.

Повечето пътници на редовни авиокомпании вярват, че заедно с мястото в самолета са си купили и право на багаж. Оказва се, че доплащането за свръхбагаж на килограм вече не е в сила, след като е заместено от друго правило, според което ако носите втори куфар, дори и празен, ще платите за него.

Всеки пътник има право на един куфар, който да не е по-тежък от 23 килограма. По право можем да се регистрираме с 32 килограма, но разликата между 23 и 32 струва 50 евро, обясняват от "България еър".

Пътниците, които летят с най-скъпите билети и най-често, не плащат такса за втори багаж и имат право на повече килограми. За останалите важат общите правила.

Тези багажи генерират приходи за авиокомпанията и трябва да се сравняват със световните тенденции в това отношение, смятат от националния авиопревозвач.  

Вторият куфар е 50 евро, третият вече е 100.

Отпадането на таксата за бройка е едно от правилата, които предстои европейската комисия да регулира до края на годината.

От авиокомпаниите изтъкват, че излиза по-изгодно да си вземете втори пълен куфар, отколкото да плащате няколко килограма свръхбагаж по старите тарифи. И ни съветват да се побираме в разрешените 23, като не забравяме и ограниченията за ръчния багаж.  Там, въпреки че от година се обсъжда отмяна на ограниченията за течностите, правилата за по-малки разфасовки в прозрачна опаковка, още са в сила като мерки за сигурност.