Задължително е да има по-строг режим за младите шофьори. Този отговор посочват 65% от потребителите на btv.bg, участвали в анкета на сайта. 25 на сто също са "за”, но се опасяват, че мярката няма да има ефект. Според 8% от участвалите в запитването няма нужда от такива мерки.

"Мисля, че първо би трябвало да изясним какво означава понятието "млад шофьор". Има хора, които имат свидетелство за управление от няколко години, но не са или рядко са управлявали МПС и такива, които след като са получили свидетелството си за управление, не са слизали от кола... Как се преценява кой е млад и кой е стар шофьор в този случай? Бих казала дори, че

хората, които имат шофьорска книжка, но не са се качвали в автомобил, са в пъти по-опасни

от останалите и създават много по-голям хаос на пътя, отколкото младите шофьори, защото дори не си правят труда, след като си купят кола, да се възползват от възможността да прибавят някой допълнителен час по кормуване към и без друго липсващия си опит зад волана”, обобщава потребител.

"Не винаги младите шофьори правят ПТП и предизвикват такива. Безразсъдните шофьори са предимно тези, които имат опит и това ги кара да предприемат рискови маневри и да карат с високи скорости. Те са по-опасни от младите водачи”, твърди следващ.

"Няма нужда от ограничения, ако законите се спазват. Така или иначе този "по-строг режим" няма да важи за нарушителите”, смята друг.

"Според мен не са само младите проблем! А какъв пример им дават възрастните?

Всеки ден пияни карат коли и не са само неопитни! Трябва да има санкции, събираемост на санкциите и ефективни присъди. Какво е това пиян зад волана убил пешеходец и е осъден условно!? Това е абсурд”, категоричен е следващ.

"Ако има "легнали полицаи" на всеки вход на населено място, преди всяка пешеходна пътека, всяко кръстовище и преди всеки знак "Стоп”, инцидентите ще намалеят драстично! Тези, които спазват ограниченията на скоростта, няма да им попречат по никакъв начин тези "легнали полицаи". Това е най-евтиният и най-бързият начин за справяне с безразсъдните шофьори”, заявява на свой ред участник в анкетата.

"Всички автомобили, смачкани от катастрофи, да се оставят на място

или до магистралите,  където ни плашеха с картонени макети на полицейски коли. Мисля, че много водачи ще се замислят къде с каква скорост карат”, предлага друг .

"Просто трябва да се спазва законът и проблем няма да има! На нас българите все ни се иска да нарушаваме правилата и така децата от малки виждат как бащите им изпреварват на забранени места, карат с превишена скорост и псуват, така че инструкторите не са виновни”, смята потребител.

"Популярните личности, които убиват на пътя, докато са пияни, също трябва да получават сериозни присъди - като затвор, а не само условни.  В България май не е важно това дали шофьорът е млад или стар, а това дали е платежоспособен”, смята друг.

"Според мен трябва да има по-строги правила не само за безразсъдните (не младите) шофьори, но задължително и за останалите участници в движението,

защото все ги подминават - глоби за неправилно пресичане и колоездачи, движещи се на неправилни места и пречещи на движението на МПС. Може би КАТ трябва да бъде преименуван на КУД - Контрол на Участниците в Движението", подчертава следващ.

"Здравейте, съгласен съм, че трябва да има нови и много по-строги закони за младите шофьори, а не само и за тях. И законите трябва да бъдат измислени и написани така, че да няма никакъв компромисен вариант или така да се каже вратички за шофьорите, употребили алкохол, наркотици и други упойващи вещества”, казва друг.

Продължавайте да участвате в анкетите на btv.bg. Сега ви питаме дали трябва да има вечерен час за студентите. Очакваме мнението ви по темата тук >>>

Резултатите от анкетата не са на базата на национално представително проучване. За нас от btv.bg обаче са много ценни, тъй като отразяват мнението на потребителите, които ежедневно ни гласуват доверие.