В София най-много хора пътуват с автобус, трамвай и тролей. Средната възраст на автобусите на градския транспорт е 16 години, на тролеите - 17, а на трамваите – 19 години.
След година-две ще се возим в чисто нови тролеи. Те ще са с климатик и допълнителен дизелов двигател, в случай, че токът спре.
"Повишаване на експлоатационната скорост с 2,2%, намаляване на разходите за поддръжка и ремонт с повече от 70% в сравнение със сегашната ситуация, намаляване на разходите за електрическа енергия с около 15%”, заяви Любомир Христов.
Освен нови тролеи за 30 милиона евро, ще имаме и нова трамвайна линия от Семинарията до Дървеница. Освен това, четири километра трамвайни релси по булевард „България” ще бъдат подменени. Но докато градският транспорт се модернизира ще виждаме и такива гледки, като тази изпратена ни от наш зрител в рубриката "Аз репортерът". При минус 10 градуса навън, трамваят ни вози с отворени врати.
От общината обещават през 2013 година градският транспорт в столицата вече да е по-модерен, по-бърз и по-редовен, защото на 750 превозни средства ще бъдат монтирани специални устройства, така че при приближаване на кръстовище, градският транспорт да получава от светофара зелена светлина.