1 USD
1.83543 BGN
Петрол
Bitcoin
$62,361.5

Евтина туристическа дестинация - имиджът на България

БГ Бизнес
 

Лошата инфраструктура и мръсотията възмущават най-много туристите

Евтина туристическа дестинация. Това е имиджът на България за туристите. Лошата инфраструктура и мръсотията възмущават най-много и нашите, и чуждите туристи, показват проучвания, поръчани от Министерството на туризма.

Само негативни ли са впечатленията на туристите?

Въпреки че туристите имат забележки, те остават доволни от почивката у нас. Природата, чистият въздух и добрата местна кухня успяват да стопят недоволството от мръсотията и инфраструктурата.  И все пак - оказва се, че гостите в родните курорти остават по-неудовлетворени от почивката през лятото.

Какви са основните разлики между българските и чуждите туристи?

На чужденците у нас им е евтино, а на българите скъпо. Затова гостите от чужбина харчат между 70 и 88 евро на ден, докато българите си позволяват доста по-скромни суми. Освен че са по-стиснати, българите смятат,  че са туристи дори в родното си село, докато чужденците предпочитат спа хотелите и културния туризъм.

И още нещо интересно. Цели региони в страната ни остават почти непосещавани, а имат потенциал. Пътуванията до дунавския регион и до този на старите български столици са сравнително малко на фона на високата посещаемост по Черноморието и в планините.

Конкурентен ли е туризмът ни?

У нас чуждите туристи търсят красивата природа и културно-исторически забележителности. Имиджът на България като туристическа дестинация напоследък е спорен.

В последните няколко дни инфекция покоси туристи в Китен, а Строителната дирекция източи незаконни басейни пред къпещи се летовници. Въпреки инцидентите отлив на туристи не се очаква, защото никой не отменя резервациите си.

В Турция и Гърция, които са преки конкуренти на България в туризма, също има проблеми. И двете ни съседки обаче ни изпреварват в културния туризъм. У нас много от забележителностите остават непосетени от чужденците, защото туроператорите не предлагат допълнителни екскурзии в страната. В същото време и рекламата на тези обекти е слаба.

Въпреки инцидентите надеждите за добър сезон ще се оправдаят. Чаканият ръст е между 10 и 14% на туристи за летния сезон. Данните на двете морски летища също са обнадеждаващ – пътниците, които обслужват, се увеличават. За първите шест месеца ръстът на пътниците в Бургас е над 20%, а във Варна около 2,3%.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии