Дупките по новия асфалт в Шумен вече са доста, не малко са и участъците, където настилката се рони. Асфалтът бе положен само преди няколко месеца по програма за рехабилитация на уличната мрежа в града за 12 милиона лева. Сега обаче шуменци се чудят струва ли толкова новият асфалт, щом след първата зима вече има дупки.

„Аз съм обиколил цяла Европа, във Франция съм от 7-8 години, един и същи асфалт съм минавал сигурно 7-8 години съм карал и не е имало дупка в него. А тука само от няколко месеца и вече има”, казва жител на града.

23 от общо 25 лабораторни проби от новоасфалтираните шуменски улици са отчели ниска плътност на настилката. Това означава, че асфалтът е некачествен и трябва да се подмени, за да се избегне образуването на нови дупки.

„Няма как да сме доволни и трябва да се отремонтират наново тия участъци, не са толкова много действително, в сравнение с общия обем мрежа, която асфалтираме. Но все пак общината държи да си получи качеството върху цялата територия, която асфалтира - върху тия 55 километра улици”, коментира инж. Иван Йонков, зам.-кмет на Шумен по строителство и екология.

Пътностроителните фирми потвърждават, че има лоши участъци, но не приемат твърденията, че 90% от новия асфалт в Шумен е некачествен. Собствените изследвания на фирмите показват, че по-голямата част от асфалта е в нормите за плътност.

„Трябва допълнително да се вземат проби, с които да се ограничи участъкът, който примерно е некачествен. Просто може да се допусне и случайна грешка, така че това нещо просто трябва съвсем коректно да се седне, да се мине по всички обекти, по всички проби и да се детайлизират нещата. Аз специално нямам кой знае какви притеснения”, заяви инж. Данко Добрев - управител на пътностроителна фирма.

Общо три са фирмите, които преасфалтират улиците в Шумен. Местната община вече е постигнала договорки с някои от фирмите - те за собствена сметка да премахнат некачествения асфалт и да положат нов, този път с нужната плътност.