Командирът на катастрофиралия вчера в Сан Франциско самолет се опитал да избегне кацането и да направи втори опит за приземяване, секунди преди машината да се разбие на земята. Това съобщиха експертите от Националното управление за транспортна безопасност на Съединените щати.

При катастрофата загинаха двама души, а над 180 бяха ранени, шестима от които са в критично състояние. На борда имаше 307 души.

Двете жертви са китайски момичета на 15 и 16 години, които били в група от 35 китайски ученици.

Получените от двете черни кутии данни потвърдили показанията на пътниците от полет 214 на южнокорейската авиокомпания, че секунди преди катастрофата пилотите се опитали да увеличат скоростта, за да избегнат кацането и да направят втори опит за приземяване.

Според разговорите в пилотската кабина полетът протичал нормално и проблемите изникнали в последните минути.

Пилотът на самолета на Asiana Airlines Боинг 777 е имал опит, но все още се е обучавал да лети на такъв тип самолет, съобщи в понеделник южнокорейската авиокомпания.

46-годишният Ли Ханг Кук е имал повече от 9000 летателни часа, но само 43 часа от тях са били на този модел, един от най-големите пътнически лайнери в света.
Пилотът е бил под наблюдението на опитен инструктор, който е действал като втори пилот, съобщиха от авиокомпанията.

Asiana призна, че самолетът, купен през март 2006 г., е бил на ремонт през юни заради теч на масло от двигателя. В същото време незабавно бе отхвърлена версията за техническа повреда, казвайки, че е имало „немеханичен проблем" в момента на катастрофата.