Два от трите американски автомобилни гиганта „Дженеръл Моторс” (GM) и „Крайслер” (Chrysler) забраниха на президента на САЩ Барак Обама и на претендента за поста му Мит Ромни, да посещават заводите на компаниите по време на предизборната кампания. Това съобщава британския ежедневник „Файненшъл Таймс”.

В специално изявление „Дженеръл Моторс”, една трета от която принадлежи на американското правителство след фалита през 2008 г. заявява, че използването на марката в предизборната кампания би било „неуместно”.

„Нашата задача е да разработваме дизайн, да произвеждаме и продаваме автомобили”, се казва в изявлението на автомобилния производител.

„Крайслер” (която, също бе спасена с помощи от милиарди долари от правителството на САЩ през 2008 г.) от своя страна заявява, че посещенията на високопоставени официални лица водят до прекъсване на работата на заводите, което пък води до „редица негативни последствия” за компанията.

Практиката да се използват имената на американските автомобилни производители по време на избори е широко разпространена от години, като марките се използват за символ на икономическия просперитет.

Така преди няколко седмици вицепрезидентът на САЩ Джо Байдън, известен с някои неловки изказвания праз годините, заяви на предизборен митинг „Бин Ладен е мъртъв, а „Дженеръл Моторс” процъфтява”.

Компанията „Форд”, която е единствената, която не разчита на директни субсидии от американското правителство заяви, че „вече от години поддържа политика, която не позволява използването на нейните заводи или други обекти за политически акции”.