Отиващата си 2013 г. бе черна за френския периодичен печат. По данни на управлението за контрол на тиражите значително са се засилили всички отрицателни тенденции както при централния, така и при регионалния печат. Кризата е обхванала както вестниците, така и списанията.

Паднали са тиражите на всички големи парижки вестници с изключение на католическия "Кроа". Предаде ИТАР-ТАСС. Продажбите на "Фигаро" и "Монд" са намалели с 3-5 процента. Особено тежко е положението на популярното едно време и успешно съпротивлявало се на кризата издание "Паризиен" - тиражът му е намалял с десет на сто, а финансовите загуби за годината са не по-малко от 17 милиона евро.

Тежко е положението и на 360-те френски списания - за 90% от тях е отчетено спадане на доходите, много са сменили собствениците си. Една от главните причини за намаляване на доходите е намаляването на постъпленията от реклама в условията на криза. Много издания не могат да намерят общ език с младежта, която предпочита да получава новини чрез интернет и мобилните си телефони, отбелязва ИТАР-ТАСС.

Редакциите на френските медии и тази година продължиха да съкращават служителите си - закрити бяха около 300 работни места.