Китайският дигитален гигант „Алибаба“ залага на инфлуенсъри от Европа в опита си да популяризира т.нар стрийминг електронна търговия отвъд границите на родината си. Компанията планира да използва ориентираната към международните си клиенти платформа „АлиЕкспрес“, като вече тече кампанията за набиране на 100 000 инфлуенсъри до април догодина.
Новият бизнес план е хибрид между маркетинг и забавление, като в Китай хиляди влиятелни онлайн потребители, търговски консултанти и представители на предприятия рекламират продукти по време на живи включвания в търговския сайт Taobao, собственост на „Алибаба“.
„Стриймингът на живо изгражда по-лична връзка между потребителите и платформата, защото има някой, с когото да се припознаеш, някой подобен на мен, те също са клиенти на „АлиЕкспрес“, коментира главният мениджър за Централна и Източна Европа на „АлиЕкспрес“ Гари Топ пред „Файненшъл Таймс“.
След появата си през 2010 г., „АлиЕкспрес“ бързо набира популярност в Русия и други източноевропейски държави (сред тях – и България). А с новия формат на онлайн търговия мениджърите на „Алибаба“ целят да увеличат продажбите си и на запад. Вече потребителите ще получават повече информация за продукта в реално време, като се разчита, че ще изградят по-голямо доверие към търговеца.
Съществува обаче и пречка пред бизнес плана на „Алибаба“. Това са множеството езици, на които общуват международните потребители и инфлуенсъри, за разлика от тези на китайския сайт Taobao.
За момента все пак първите данни са, че кампанията се посреща с интерес на някои пазари. В Полша, например, желаещите да презентират продукти на живо са стотици.